Mówi się, że to nie szata zdobi człowieka, a jego charakter, inteligencja i sposób bycia. Nie sposób jednak w ogromnym chaosie i natłoku osób, np. w dużych metropoliach, dostrzec jednostkę, która wybija się swoją ponadprzeciętnością. Aby wybić się, trzeba „wyglądać”.
Nie tylko konsumenci dopasowują się do panującej mody; to także zadanie dla firm odzieżowych
Marki, które przez dziesiątki lat budowały swoją pozycję na rynku ubrań streetwearowych, luxury czy alternatywnych, mają zdecydowanie łatwiej w dostosowywaniu się do panujących tendencji modowych. Choć część kolekcji, w szczególności ta przeznaczona na reprezentatywne miejsca w sklepach czy pozycjonowana w centralnych częściach stron internetowych sklepów, powinna nawiązywać do panującej mody, to klasyczne wersje kurtek, spodni czy koszulek przez lata mogą pozostawać w tym samym kroju i stylu. Jest to związane z tym, iż grupa docelowa, dla której np. kurtka zimowa Prosto – https://www.braggashop.pl/kurtki-zimowe-prosto-cat-46 czy spodnie dresowe SSG będą pierwszym wyborem, jest skupiona wokół pewnej subkultury.
Subkulturowe podejście do mody
Przynależność do danej subkultury wymusza niejako zastosowanie się do pewnych wzorców, etykiety, związanej z odpowiednim stylem ubierania się. Stąd też w sklepach z ubraniami przeznaczonymi dla stosunkowo wąskiej grupy docelowej moda niewiele się zmienia. Oczywiście widoczne są naleciałości i nieznaczne zmiany, które często wędrują do Polski jako zachodnia inspiracja, to jednak „trzon” sposobu ubierania się zwolenników hip-hopu od lat znacząco się nie zmienia.